Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Ik heb dat 70-punten plan (1996) effe overlopen. Voor 98% lijkt het me zeer nodig. Ik zie het als een profetisch plan. Sommige punten zijn al in een stadium van plagiaat door traditionele partijen.
Zonder het extreme VB zouden traditionele partijen het nooit aangedurfd hebben om al eens kritisch uit de hoek te komen. Het is niet ondanks maar dank zij het VB dat ze de zaken aanpassen. Het klinkt paradoxaal maar dat is het niet.
BDW heeft dat door en borduurt erop verder. Hij verlaagt de drempel. Ik hoop dat hij borduurt en niet het zandmanneke aan het spelen is.
En wat is de term 'racistisch' nog waard? Wat is de term 'vrede' of de term 'diplomatisch' nog waard?
|
Je zou ook kunnen stellen dat de extreme standpunten van het VB jarenlang de correcte maatregelen hebben tegengehouden gewoon omdat ze van hen kwamen. Ik ben zelf ook tegen politieke correctheid, maar het VB heeft het cordon zelf in de hand gewerkt en jarenlang het onmogelijk gemaakt om de correcte maatregelen te nemen. Nu ja, ze zijn wat ze zijn en dat gaat niet veranderen. VB stemmen vind ik trouwens nog steeds beter dan blanco stemmen. Blanco stemmen zou moeten inhouden dat er een leeg zitje komt.