Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
http://www.vandaag.be/binnenland/107...op-school.html
Dit zou nu eens de meest praktische én consequente maatregel kunnen zijn van de laatste jaren.
De kinderen maken in de studie hun huiswerk, leren hun lessen en zijn klaar tegen dat de ouders van het werk komen. Wat nu gebeurt: sleutelkindjes die niks uitsteken zolang mama of papa nog niet thuis zijn, spijbelkinderen die zelfs de moeite niet meer doen om ook maar iets te leren of te respecteren. Er kan in die studietijd zelfs nog tijd gemaakt worden voor sport en spel, zodat het niet te lang duurt.
Van mij mag het. Van wie nog?
|
Ga nog wat verder met het vervreemden van kinderen van hun ouders en hun thuis: voorzie een hotelsysteem van de maandagmorgen tot de vrijdagavond; of van de zondagavond tot de zaterdagmorgen.
Ouders moeten zich (zouden zich moeten) interesseren voor het huiswerk voor hun kinderen.
Je hebt het begrepen: er mag voor- en naschoolse opvang zijn; dit moet helemaal niet gratis.
Wat ik liefst ook niet zie gebeuren: dat door combinatie van voor- en naschoolse opvang, de kinderen 'geplaatst' worden van 's ochtends 7 tot 's avonds 7 ...
(en ik dacht dat dit wel geregeld was in de gemeentelijke creche waar twee van mijn kleinkinderen gingen ...)
Verantwoordelijkheid.
Dat is geen loos begrip.
Dat geldt ook voor je kinderen.
Dat geldt voor alle domeinen.
.