Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2012, 02:24   #8
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nieuwe opppositie in de politiek.
In de realiteit? 0
Weet ik nog zo niet hoor.
Te oordelen aan het concentraat zweetdruppels op het gecontesteerde voorhoofd van Di Rupo, in combinatie met een nog schermvullender fake tandpastaglimlach dan gewoonlijk, zien de Waalse vrienden toch wel het één en ander op hen afkomen.
Enkele Vlaamse coalitiepartners bijvoorbeeld die wat meer op hun federale strepen gaan staan, zich wat Vlaamser gaan willen tonen (sorry, weer Vlaams gaan willen tonen), en Di Rupo's lawine aan nieuwe belastingen die hij vast en zeker in zijn achterhoofd heeft zitten om de nieuwe begroting(scontrole) rond te krijgen gaan tegen houden.
Plan B dat weer links en rechts circuleert in Waalse kringen.
De mogelijkheid dat de gemeenten die nu door NVA zullen worden bestuurd "o rampspoed" niet binnen de kortste keren tot concentratiekampen worden herleid en waar de welvaart niet uit verdwijnt
Ik durf te wedden dat de NVA eigenlijk zelfs nog geen poot zal moeten uitsteken om toch al veel teweeg te brengen.

Ik zie Di Rupo's okselvijvers alvast mythische proporties gaan aannemen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline