Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007
Scheiden is nu net het onmogelijke... Sommige onderwerpen zijn reeds te moeilijk gebleken: wat met Brussel, schuld, ... Ik wil hier niet de discussie verschuiven naar hoe het land te splitsen (zeker niet want ik ben bovendien geen voorstander), het topic gaat hier niet over.
|
Niets is onmogelijk.
Soms heb ik de indruk dat in het politieke of in discussies er twee mentaliteiten zijn:
a) één die een bange houding aanneemt tgo alles wat nieuw is en onmiddellijk zegt: dat kan niet.
Het is trouwens ook geen gezonde houding om je kinderen op te voeden: 'Niet aankomen', 'Niet doen', 'Wacht tot je...'
Of in 'Ja, maar dat dossier moet eerst naar de Provinciale, en dan naar de Gewestelijke, naar beiden dus, en dan naar de federale en dan moet dat nog overeenkomen met de Europese richtlijnen. Kom, we kunnen dat project maar beter niet doen, want dat duurt zeker tien jaar.'
Dat moet ophouden. En dat kom je overal tegen als burger.
b) één die open staat voor de mogelijkheden van verandering en niet bij de pakken blijft zitten. Structureel moet er iets veranderen en niet binnen dertig jaar. Was het Fils �* papa Decroo die op het debat gisteren sprak over 'evolutief confederalisme'? Evolutief...
Terwijl elke mens met wat gezond verstand weet dat de maatschappijen op deze planeet razendsnel veranderen.