Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
|

ik vond het antwoord best grappig.
Hoe kun je nu als Bart de wever eindigt met 40% vlaamse stemmen ook maar denken dat er een partij zal zijn die gaat meedoen met bart zal gaan voor het NVA pursang voorstel ? Dan wordt dat automatisch de COMPROMIS tussen NVA en die tweede partij... Dus er zijn maar twee kandidaten. Partij 1 is CDV die al ergens een soort assiocaite eens aanging, maar dankzij Dexia, de vakbondszuil en de CMziekenbondszuil geremd wordt in die splitsing
En dat is oVLD die ik nog veel meer kans geef om dit op een logisch emanier te gaan voltrekken. Dus ja, de zucht van de VLD kiezer is niet dat zij tegen een unitair belgie is, maar wel tegen een Belgie die verarmt door het extreem linkse beleid van Dirupo. Vooral het momenteel zo op die chantagemanier erin geramd wordt. Dit zal zich vreken
De vraak zal dubbel zijn: de gechanteerde partijen (je denkt toch niet dat je zo'n PS dictatuur voert op basis van democratisch overleg, hoe flegmatisch voetgevoiced onze Elio ook mag klinken op de TV, des te grotere Der Untergang interpretator zie je achter de schermen)
de gechanteerde partijen gaan dus hem UITBRAKEN, en diegene die het meest onder zijn chantage geleden heeft zal de dolk in zijn rug stekken. Denk dus maar gerust aan CDV en oVLD samen, broederlijk het handje vastgehouden door Bartdewever gaan zij de PS-cultuur kanker disseceren van Vlaanderen. Wat hebben zij daarvoor nodig, eenvoudigweg een dikke vlaamse 65% Meerderheid, die voldoende hefboom biedt om in het parlement een confederaal model uit te werken.
Kijk, als ik zie hoe de splitsing nu gebeurt, dan garandeer ik u dat er zo van die theoreitsche bevoegdheden zonder budgetten overgeheveld worden waar bvb de normering op Vlaams niveau komt, en de budgetten federaal blijven... Ik kan u garanderen dat je nog zo hard mag normeren als je wilt, als je geen budget hebt doe je daar dus klak niets mee. Dus gans dat vlinderakkoord is een facade.