Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2012, 10:39   #35
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De kaarten liggen ongelooflijk goed.
Bart De Wever zal nooit of te nimmer kunnen ontkennen dat hij de kans om 't stad te besturen met een absolute meerderheid uit lafheid heeft afgeslagen.

Het VB heeft aan BDW een absolute vrijbrief gegeven.
Hij kan op alle VB zetels rekenen.
Hij hoeft geen enkele (dit is: 0,0000000) rekening te houden met het "programma" van het VB.
Het VB heeft hem de toestemming gegeven om dat ook zo urbi et orbi te communiceren. Geen misverstanden.
Hij krijgt de zetels van het VB met een mooi geel-zwart strikje rond.
Het VB heeft beloofd om de volgende zes jaar op 't schoon verdiep hun "plaot af te zetten".

BDW weigert deze unieke opportuniteit voor hem én voor de Antwerpenaar die voor hem heeft gekozen op de meest hautaine wijze.

Dit bewijst eens te meer dat het hem helemaal niet te doen is om de uitvoering van zijn eigen programma....maar enkel voor het inbreken in het pluche van het establishment.

Ik wist dat al.
Dat maakt de zaken ook voor de niet kenners nog eens duidelijk en klaar...
De gedoogcoalities in zowel Noordrein-Westfalen als Nederland zijn als plofkippen omgevallen. Gezien mijn job in NRW en lief in NL heb ik beide vanop de eerste rij zien gebeuren. Nooit zou ik als democraat een minderheidskabinet willen hebben, gesteund door extreem-rechts dan wel extreem-links. Dat is de meest onstabiele coalitie uit alle mogelijke opties.

Ik neem aan dat De Wever ook de situatie in ons nabije buurlanden heeft gevolgd en daaruit hetzelfde besluit genomen heeft. Een minderheid gesteund door VB klinkt aantrekkelijk, maar in weze is het politieke zelfmoord en een ramp voor de stabiliteit van Antwerpen. Dat stellen is niet hautain, het is realistisch.

Laatst gewijzigd door Effect : 19 oktober 2012 om 10:40.
Effect is offline