Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
En die werken bij de Europese gemeenschap en dragen amper iets bij.
|
Ik had het over de privésector. Je denkt toch niet dat de Europese Commissie nu Spanjaarden gaat aanwerven? Het gaat om mensen die managementfuncites hadden, maar die nu geen salaris op hun niveau meer kunnen krijgen in Spanje.
Dat ook laaggeschoolden uit Spanje hun kans zullen wagen, zoals ze ook hun kans zullen wagen in Antwerpen, Gent of Brugge, zul je mij niet horen ontkennen. De Brusselse dualisering bedreigt ook andere Vlaamse steden.
N.B.: Ondertussen spreken we over de EU en niet meer over de EG.
Citaat:
Jij mag dat misprijzend noemen, ik noem dat een realiteit. Scholing in Brussel is een drama en met expats alleen red je het niet. Dat is een realiteit die jij misschien moeilijk kan aanvaarden maar niettemin een realiteit.
|
Ook hier lijk je me niet echt begrepen te hebben. Ik dacht nochtans duidelijk gemaakt hebben dat ik mij terdege bewust ben van de problemen met onderwijs en armoede in Brussel. Daarom sprak ik juist over een duale samenleving. Heb je dat stuk in mijn betoog dan volledig gemist?
Wat ik kritiseerde, was jouw woordkeuze die op mij misprijzend overkwam. Heb je ook dat niet gelezen?
Citaat:
U hebt gelijk, dat is uiterst arrogant. Ik wil je daar dan ook mijn excuses voor aanbieden.
|
Ik wil die excuses wel degelijk aanvaarden, maar ik kan moeilijk geloven dat wat ik hierboven als "onbegrip" heb beschreven, geheel ongewild was. Ik kan mij vergissen, maar ik heb de indruk dat je wat ik schrijf, bewust verdraait. Dat is misschien niet arrogant, maar wel even irritant.
Citaat:
Maar helaas droom ik niet, de Brusselse realiteit is niet echt om vrolijk van te worden.
|
Je droomt in die zin dat je denkt dat alle Brusselse economische activiteit bij een splitsing op eenvoudige wijze kan verplaatst worden naar Vilvoorde.
Citaat:
Ik ben dan ook geen patriot. Geen Belgische en geen Vlaamse.
|
Dat is er ook aan te zien. Je denkt duidelijk vanuit je perspectief als individu. Ik prefereer het groter te zien en te denken aan het belang van Brussel, Vlaanderen en Dietsland.
Citaat:
De enige vijand die ik heb, dat zijn de personen die lak hebben aan een efficiente staatstructuur, omwille van eigenbelang.
|
Onze B.U.B.-ertjes zullen beweren dat het unitarisme veel geld uitspaart.
Nu, het echte efficiënte alternatief is natuurlijk een federatie op het niveau van Dietsland (voor alle duidelijkheid, dan bedoel ik het territorium van de Benelux) of nog beter, een aansluiting van Dietsland bij de Bondsrepubliek.
Citaat:
Omdat Brussel het niet haalt met de personenbelasting van de expats alleen.
|
Het gaat heus niet op de eerste plaats over expats. Heel veel consultants, managers, ... hebben zich in Brussel gevestigd. Dat pendelen is geen pretje, en met de stijgende energiekosten zal het ook steeds minder aantrekkelijk worden.
Citaat:
Maar Vlaanderen heeft in elk geval geen probleem en de toegevoegde waarde van Brussel wordt voornamelijk gecreeerd door Vlaamse werknemers. Brussel zelf heeft die werknemers niet in voldoende mate en dat is nefast. Dat begrijpt iedereen.
|
Brussel hoort bij Vlaanderen en Vlaamse werknemers in Brussel horen bij Brussel. Is het echt zo moeilijk om dit te begrijpen?