Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik moet die betogingen gemist hebben. Gaat het misschien over betogingen van meer dan 20 jaar geleden ?
Link aub. Dank u.
.
|
12 jaar geleden. Oktober 2000 om precies te zijn. "Onze Kust, gastvrij maar Vlaams!".
http://www.vvb.org/node/115/24683 (dan naar Oktober 2000 gaan onder "La Côte").
"§ LA CÔTE
Het Taal-Aktie-Komitee heeft de voorbije zomer actie gevoerd aan de kust. ‘Onze kust, gastvrij maar Vlaams!’, zegt Tak. Tak vraagt dat de horecazaken die hun zaak een Nederlanse naam geven beloond zouden worden en vraagt dat in het vernieuwde Plopsaland attracties bediend zouden worden door Nederlandstaligen."
Die clowns zijn dus zo anti-Franstalig dat ze niet kunnen accepteren dat de Plopsaland in Vlaanderen Franstalige bedienden heeft. Zolang die Franstaligen ook Nederlands kunnen spreken, zie ik niet echt waar het probleem ligt en ik zie zeer moeilijk een bedrijf zoals Plopslaland Franstaligen aanwerven, zonder geen enkele kennis van het Nederlands. TAK zoekt dus onbestaande problemen en is vooral anti-Franstalig. Maar met hen moeten de Franstaligen juist niet opletten. Het bestaan van het Vlaams-Nationalisme moet juist de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen versterken en vooral waar zo'n Vlamingen leven. Voelen die Vlamingen zich niet op hun gemak, is het helemaal niet erg en enkel en alleen hun probleem. Niet het probleem van de Franstaligen. In andere woorden heb ik het antwoord op mijn vraag : Franstaligen moeten Vlaanderen helemaal niet boycotten en helemaal geen rekening nemen met het bestaande Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen.