Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het ging hier in deze topic wel over persoonlijke aanvallen en het beleid daaromtrent.
|
Inderdaad.
Niet over beleid inzake racisme.
Citaat:
Blijkbaar valt het vrij grof schofferen op een systematische en herhaaldelijke wijze van vreemdelingen, moslims, en andere minderheden daar niet onder.
|
Er is inderdaad een ander beleid inzake racisme en vreemdelingenhaat dan inzake persoonlijk aanvallen en scheldpartijen.
Racisme en vreemdelingenhaat is aan wettelijke bepalingen onderworpen.
Schelden niet.
Uiteraard begrijpt u dat bij verschillende zaken een verschillende wijze van ingrijpen verrechtvaardigt.
Citaat:
Ter illustratie een voorbeeld uit deze topic, graag je mening daaromtrent:
Wie heeft dat vreemd gespuis hier binnengeluisd ?
Cynicus: "Maar wie heeft dat vreemd gespuis hier binnengeluisd ??????? "
thePiano: "Mijn echtgenote is ook van vreemde origine: is dat ook vreemd gespuis Cynicus? Of zijn er uitzonderingen?"
Eagle of Silver: Je vroeg het wel niet aan mij, maar aan Cynicus, maar had toch deze vraag zelf ook graag beäntwoord : jazeker, jouw vrouw behoort er ook toe, no exception.
thePiano: "En de Thaïse echtgenote van VB-volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye, is dat ook vreemd gespuis volgens jou?
Eagle of Silver: "Neen, een Thaïse valt niet onder "vreemd gespuis" omdat deze wel tot het beschaafde mensenras behoort en niet deelnemen aan crimineel gedrag binnen de maatschappij."
|
Zoals ik al zei: het is totaal off topic, en behelst een andere wijze van behandelen.
Toch een snelle evaluatie:
Hier is sprake zowel van een persoonlijke aanval als een racistische stelling.
Op verzoek knip ik de persoonlijke aanval.
De racistische stelling: (Thaïsen zijn een ander beschaafder ras dan uw echtgenote) laat ik in dit geval ongemoeid. Die is voor rekening van de schrijver, en er is geen sprake van aanzet tot geweld tegen uw vrouw of haar ras.