Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2012, 16:13   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben het niet eens met die hetze tegen rituele slachting. Gewoon omdat alles over dezelfde kam wordt geschoren. Het procédé dat wordt toegepast door een of andere Ali die ergens een schaap gaat kopen en dat dan thuis slacht in een oud bad, met alle rotzooi warmee het gepaard gaat ... volledig eens. Maar de oplossing is dat de moslim-gemeenschap een serieus initiatief zou horen te nemen waarbij hun halal-slachting wordt uitgevoerd door opgeleide personen op een voor hen speciaal ingerichte slachtvloer en met controle op a) de scherpte van het mes, b) de techniek die wordt toegepast, c) de algemene hygiëne.

Mochten de voorschriften en de controle bij het islamitisch halal-slachten even streng zijn als dat het geval is bij de Joodse "sjechita"-slachting, dan durf ik hier stellen dat die wijze van doden nog humaner is dan hetgeen wordt toegepast in de niet-rituele wijze van slachten.
Awel, geloof het of niet, ik ben bijna volledig akkoord met u, sie!

Ik ben niet zo voor reglementeringen allerhande, maar ik zou niet eens tegen een Europese label "halal" zijn met duidelijk criteria en voorwaarden.