Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2012, 01:58   #33
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

De vraag in DS indien prins Filip wel de juiste man voor de troon is, is niet dom.

Gezien, zoals reeds geschreven, de grondwet de oudste tot troonopvolger maakt, is de vraag eerder irrelevant.
De vraag is tevens teken van vrije meningsuiting, en het kritisch zijn.

MAAR:
Waarom heeft men, tijdens de eerste zwangerschap, de (grond)wetten na 180 jaar plots veranderd, zodat het ook mogelijk is dat een vrouw als eerstgeborene de Troon kan betreden? Vreesde men dat er geen tweede kind zou kunnen komen?

Ik heb het altijd "verdacht" gevonden... Heeft niemand zich hier ooit vragen bij gesteld?
Men heeft dus al sinds -misschien voor?- de zwangerschap geweten dat het kind een meisje zou worden.

Dus blijf ik bij wat ik reeds heb gesteld http://forum.politics.be/showthread.php?t=168366&page=4
Citaat:
- Laurent zal het nooit worden.
- Filip zal het worden, maar -helaas?- heb ik het niet zo voor hem, en nog minder voor zijn vrouw.
Als hij het wordt, hoop ik dat een protocollaire functie snel wordt ingevoerd.
- De beste oplossing is voor mij Astrid.
of beter hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=173546
Citaat:
Laurent durft zijn menselijkheid te tonen, maar iets te "rebels" voor de titel -> alhoewel dit ook een positieve noot zou kunnen hebben in bepaalde situaties.
-> ja, met huidige bevoegdheden.

Filip heeft dan wel de act de presence, zal wel wat "losser" komen naarmate hij ouder wordt, maar de wederhelft...
-> ja, indien enkel ceremonieel !!

Astrid schippert tussen de 2 bovengenoemden. Zij is mijn eerste keuze.
-> ja, met uitbreiding macht !

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 24 oktober 2012 om 02:13.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden