Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2012, 09:27   #5
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Zeg het maar gewoon zoals het is.
+/- 10.000 jobs weg a.g.v. sluiting Ford Genk, dat komt nooit meer goed.
Dit gaat Vlaanderen enorm veel geld kosten.
Een eventueel toekomstig onafhankelijk Vlaanderen zal dus met een 'klein Wallonië' opgescheept zitten.

Zal de solidariteit het houden?

http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...ezen-job.dhtml




Dat is allemaal praat voor de' vaak. Dit schreef ik zo'n goede 3,5 jaar geleden op dit forum:

Citaat:
system

24 February 2009, 09:25

Auto-assemblage is voorbij. Is eigenlijk reeds lang voorbij. Men kan de arbeiders niet op straat zetten natuurlijk, en daarom moet men die fabrieken voorlopig nog in leven proberen te houden. Maar men moet zich realiseren dat dit soort industrie gedoemd is op termijn te verdwijnen of alleszins zeer erg zal moeten afslanken. Vlaanderen mag niet dezelfde fout maken met de autofabrieken als de Walen vroeger met hun staal en steenkoolmijnen.
En zo is het nu gegaan.

Laatst gewijzigd door system : 24 oktober 2012 om 09:41.
system is offline   Met citaat antwoorden