25 oktober 2012, 16:03
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Eugenetics in negatieve zin is een algemene stroming geweest begin twintigste eeuw met als zure kers op de taart de holocaust.
Wat jij hier doet is een oude koe uit de sloot halen om een organisatie die dynamisch blijft zwart te kleuren.
Ooit al aan gedacht dat wanneer mensen overbevolking te berde brengen heel vaak in een uitgangspunt zitten om menselijk lijden te voorkomen?
Het heeft iets te maken met verder kijken dan je neus lang is en er vanuit gaan dat elk kind dat geboren wordt rustig kan opgroeien.
Sommige mensen zitten nog in het stadium van 'oh, die kattenkittens zijn zo lief en zo speels!' Ja, ja.
Mijn kater werd gecastreerd op drie maanden leeftijd en is op op twaalf jaar wegens een longtumor ingeslapen geweest. De nieuwe kattin is gesteriliseerd. Reken maar eens uit hoeveel leed ik gespaard heb. Dit gaat over katten maar transponeer het op mensen. Scan de wereld in de favella's in Zuid-Amerika, in grootsteden in India, in Afrika. Wandel door de steegjes, de 'outskirts of the city'. En focus niet op de katten maar op de kinderen die er de hele dag rondlummelen en spelen aan geulen vol afval. En zeer ws is er eentje daartussen die een idee heeft en 'iets' wilt doen (kinderen zijn zo soms), maar niemand luistert. En de volgende dag kan dat kind toch plat liggen van de buikloop omdat het een idee had en te enthousiast van iets dronk, denkende 'ik heb een idee'.
En de familie vind het 'spijtig' maar ja, er zijn er nog voor en na het kind. En een mondje minder is eigenlijk best wel vooruitgang. Maar dat mag niet getoond of gezegd worden.
Als het dat is wat je in stand wilt houden, doe dan lustig verder. Ik zie het helemaal anders.
|
Ik heb de indruk dat je eugenetics verwart met natuurlijke selectie. Met dit laatste is er moreel niets mis.
|
|
|