Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2012, 08:10   #162
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

3 - Vader en Zoon zijn EEN in het Woord.

Jezus wist niet hoe Hij het had en dorst zich verder niet te bewegen uit angst dat Hij weer zo'n hard stemgeluid van zijn Vader zou horen.
Toen zeide Hij de historische woorden: "Vader, Ik ben niet doof!"
Jahweh: "Nee, maar je bent wel blind, kijk nu maar naar binnen in plaats van naar de hemel te koekeloeren!"
Jezus: "Ik zie niks!"
Jahweh: "dat klopt, want ik ben de Geest, dus het Woord!"
Jezus voelde zich in de maling genomen.
En dat zeide Hij dan ook: "Vader, eerst heb je Mij van achteren genomen en nu probeer je me weer op deze manier in de maling te nemen, dat is echt niet leuk!"
Jahweh: "Ja, ja, dat is wel zo, maar ik probeer je een lesje te leren in de tegenstrijdigheid der dialectiek. Of kun je helemaal niet meer tegen een grapje? Ik bedoel te zeggen: Uit de Geest van het Woord ontstaat het beeld en wie Mij begrijpt, die zal Mij zien".
Jezus: "Vooruit dan maar, als je het zo wilt stellen, ik heb geduld!"
Jahweh: "Zo schieten we op, dus kijk naar binnen in jezelf en zeg me wat je ziet!"
Jezus: "Ik zie niks!"
Jahweh: "Zo hoort het ook. Het is het beste met Niets te beginnen. Maar dat Ik in je ben, dat heb je nu hopelijk wel door, want de Vader en de Zoon zijn Een. Heb je dat zelf niet zo gezegd?
Jezus: "Dat is al zo lang geleden en ik kan me dat nauwelijks meer herinneren. Maar als jij dat nu zo zegt, dan zal het wel zo zijn!"
Jahweh: "Wij zijn EEN in het WOORD: Ik zeg en jij hoort!"
Jezus moest zuchten.
Jahweh: "En mocht je dat vergeten zijn, dan trek ik je alsnog flink aan je oren!"
Jezus zuchtte nogmaals.
Geef me nog zo'n vader, dacht Hij bij zijn eigen, maar Hij zei niks.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden