Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2012, 16:59   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Blanpain maakte een correcte analyse gisteren in TerZake.
1. Waarom krijgen de Wn's van MNO's wel ontslagvergoedingen en de WN's van de toeleveranciers niet.
2. Waarom die mensen niet activeren en dan pas over brugpensioen praten, ipv direct te beginnen over brugpensioen

Inderdaad! Nu zal men direct het onderste uit de kas willen halen.
Het zou me niet verbazen of de eerste contacten met de immokantoren in het buitenland (Spanje, of Oost-Europa daar is alles nog goedkoper, ...) en men lonkt al naar zijn paradijselijk luilekker leven met het geld dat men bij Ford "verdiend" heeft ...

Ten tweede ... we zijn bij mijn weten nog lang niet in 2014 of eind 2013. Dat is nog een jaar. In dat jaar zouden wanneer men nu gewoon zou aankondigen dat men ging sluiten zonder over Sinterklaascadeautjes te beginnen, er al een heel deel mensen kunnen zoeken naar een andere, alternatieve job.
God weet hoe groot is het deel dat er al lang met tegenzin werkt, sowieso al langer liever niet gaat werken, sowieso al overweegt halftijds te gaan werken of thuis te blijven voor de kinderen of een zieke grootouder, ... er zal een deel zijn dat overweegt of droomt een eigen zaak te starten of te helpen in de zaak van een ander, een deel dat nog andere opportuniteiten heeft gezien en die overweegt, ...

Wie weet had een groot deel van deze mensen zelf ontslag genomen en ander werk gevonden. Dat zou een besparing zijn van ongeveer 100 000 dollar die Ford voor mijn part zeker wel nog moet geven maar die men dan werkelijk fair zou kunnen verdelen over �*lle ècht ontslagen werknemers die van de ene dag op de andere te horen krijgen dat hun bedrijf failliet is, en ten tweede zou dat niet betekenen dat zeer veel geld naar die outplacement firma's en al het andere HR en VDAB personeel dat erbij te pas komt, gaat ... wat kosten zijn die allicht voor de overheid zijn.

Over het brugpensioen op 50 ... dat men daar zelfs over dùrft spreken vind ik schokkend.