Ik zeg het niet graag, maar vandaag klikte ik net twee artikels aan in een internationale krant die me schokten. Beide gaan over zinloos geweld.
Blijkt dat beide veroorzaakt zijn door dezelfde groep mensen: (radicale) Moslims.
Is dit overal ter wereld zo? Zijn er nog meer conflicten met deze mensen?
Dit is overigens een stuwkracht achter de migratie. Deze mensen trekken dan weg uit die landen, omdat ze bedreigd worden door ... Moslims.
Die hier echter al heel sterk vertegenwoordigd zijn.
Hoe moet dat verder?
En is er een kans dat het interreligieus geweld vanuit de Moslim-wereld tegenover andere religiën of ongelovigen zich naar het westen verspreid?
De twee artikels:
(opgepast, niet voor gevoelige lezers)
Birma:
Citaat:
More than 4,600 houses have been burnt.
Earlier Burma acknowledged more than 80 people had been killed and whole villages destroyed in violence between ethnic Rakhine Buddhists and Rohingyas.
The total number displaced since clashes broke out between the two groups in June is now 100,000.
There is long-standing tension between ethnic Rakhine people, who make up the majority of the state's population, and Muslims, many of whom are Rohingya and are stateless.
The Burmese authorities regard the Rohingya as illegal immigrants and correspondents say there is widespread public hostility to them.
|
Nigeria:
Citaat:
At least seven people have been killed and dozens injured in a suicide bombing during mass at a Catholic church in northern Nigeria, officials say.
(...)
No group has said it carried out the bombing, but Islamist group Boko Haram has been involved in several similar attacks in the area.
|