Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster
Verklaar u nader , aub ??
|
Vrede zij met jou
Dit betekent dat alle mensen gelijkwaardig zijn en dat geen enkel materie of dit nu een persoon of een zaak is het recht heeft aanbeden te worden behalve de Schepper van de mens, het leven en het universum. Wij zijn van materie en elke materie heeft iets gemeen. Wij zijn allemaal begrensd in tijd en volume en afhankelijk van elkaar. Er is geen enkel individu of zaak die onbegrensd is in tijd en volume en die niet afhankelijk is van iets om zich heen behalve de schepper. De schepper bevind zich niet in de materie, maar is daar buiten, want anders zou de Almachtige ook van materie zijn en om deze reden ook begrensd, behoeftig en zwak en dientengevolge niet de status van schepper kunnen genieten. Wij zelf zijn schepsels en kunnen niets scheppen behalve met bestaande geschapen middelen kunnen wij iets nieuws creëren. Wij kunnen met iets wat al bestaat door het te mengen met iets anders of af te stemmen met andere bestaande onderdelen tot iets nieuws maken (1+2=3). Wij zijn in tegenstelling tot de schepper nooit in staat om uit het niets iets te creëren, omdat wij de status van geschapene hebben > zwak, behoeftig en afhankelijk.
Helaas zijn er zowel nu als door de geschiedenis heen mensen geweest die denken dan ze alle macht bezitten en de mensen kunnen binden om als slaaf van het systeem te werken om als het ware de materie te aanbidden. Deze mensen hebben doelen gemaakt waarmee zij samenlevingen sturen. Een van de belangrijkste doelen die nu nagestreefd worden is scheiding van religie van het leven. Dit heeft ervoor gezorgd dat het Christendom en Jodendom is vergaan. Dit plan hebben zij ook voor de moslims gemaakt en vele moslims zijn hierdoor beïnvloed en op het verkeerde been gezet.
Wat maakt ons gelovigen?
Wij moslims aanbidden niemand en knielen voor niemand behalve voor onze schepper. Dit is de ware geloofsovertuiging die een persoon maakt tot een gelovige.
Daarnaast erken ik dat Mohamed (vzmh) de laatste boodschapper is van God. Ik erken dat David, Mozes, Jezus en Mohamed vrede en zegeningen zij met hen allen de boodschappers zijn van God en ik onderscheid geen een van hen. Alle profeten onderworpen zich aan de wil van God. Ik geloof dat de Zabor, de Thora, de Bijbel en de Koran het woord is van God. Echter volg ik nu enkel de koran, omdat de andere boeken door de schriftgeleerden en farizeeën zijn veranderd. Echter de beginselen van al deze boeken komen overeen. Al deze personen knielden en riepen op tot hun heer met wijsheid en leiding.
Materie en met name geld is slechts een middel en geen doel. Het ware geluk is niet het optimaal bevredigen van de behoefte en instincten omdat deze instincten en behoeften vicieuze zijn dientengevolge constant en dus nimmer bevredigd kunnen worden. Het ware geluk is het tevreden stellen van God en volgens de richtlijnen van de verordening die de Schepper heeft gezonden te leven. Wie zijn heer tevreden stelt heeft waarlijk de grote overwinning behaald. De dag dat men zal sterven zal zijn ziel van geluk stralen strevend naar zijn heer en niet kunnen wachten op de grote beloning die te wachten staat, het eeuwige leven. Maar vele mensen hebben hun heer niet gediend en laten zich cremeren opdat zij denken niet te zullen wederkeren. Dit zijn de ongelovigen en zij weten vaak niet dat de schepper heeft geopenbaard (dit is de volledige versie, zodat het verhaal in context wordt gelezen en niet in afzonderlijke delen, waardoor de kans verminderd wordt dat je eigen context ontwikkeld:
In de naam van God de Barmhartige de Genadevolle
Neen! Ik roep de Dag der Opstanding tot getuige.
2. Neen! Ik roep de zichzelf beschuldigende ziel tot getuige.
3. Denkt de mens dat Wij zijn beenderen niet kunnen verzamelen?
4. Zeker; Wij hebben de macht hem te herstellen tot in zijn vingertoppen.
5. Maar de mens wenst in 't vervolg slecht te handelen.
6. Hij vraagt: "Wanneer is de Dag der Opstanding?"
7. Maar als het oog verblind wordt,
8. En de maan verduisterd zal zijn,
9. En de zon en de maan zullen samen gebracht worden,
10. Op die Dag zal de mens zeggen: "Waarheen te vluchten?"
11. Neen! Geen schuilplaats!
12. Slechts bij uw Heer zal dan uw toevlucht zijn.
13. De mens zal op die Dag worden onderricht over hetgeen hij vooruitzond of
achterliet.
14. Neen, de mens is een bewijs tegen zichzelf.
15. Zelfs al biedt hij (zijn) verontschuldigingen aan.
16. Beweeg uw tong er niet mede om deze (woorden) haastig (op te nemen!)
17. Het verzamelen en het verkondigen er van rust op Ons.
18. Wanneer Wij dus (de Openbaring) verkondigd hebben volg dan de verkondiging.
19. Daarna rust de verklaring er van op Ons.
20. Neen, maar gij (mensen) hebt dit leven lief.
21. En gij geeft het Hiernamaals prijs.
22. Op die Dag zullen sommige gezichten verlicht zijn,
23. Opziende naar hun Heer;
24. En andere gezichten zullen op die Dag somber zijn.
25. Wetende dat een vreselijke ramp hen spoedig zal overkomen.
26. Ja! Als de ziel van de stervende tot de keel zal opstijgen,
27. En er zal worden gezegd: "Wie is de geneesheer?"
28. Dan weet hij dat hij scheiden moet.
29. En wrijft (in doodsangst) het ene been tegen het andere.
30. Dan wordt (hij) tot uw Heer gedreven,
31. Want hij (mens) nam de Waarheid niet aan, noch bad hij.
32. Doch hij verloochende (de profeet) en wendde zich af.
33. Dan ging hij trots naar zijn familie terug.
34. "Wee u! Wee dus over u."
35. "Wee u nogmaals en nog eens wee!"
36. Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten?
37. Was hij niet een kleine levenskiem die werd uitgestort?
38. Dan werd hij een klonter bloed daarna schiep en vervolmaakte Hij hem.
39. Daarvan (de kiem) maakt Hij een paar, man en vrouw.
40. Is Hij dan niet bij machte de doden te doen herleven?
Verheven zij God. Elke vingerafdruk is uniek en hij zal de mens brengen in dezelfde staat hoe de schepper hem in dit wereldse leven heeft geschapen. Ongeacht of hij zichzelf laat cremeren of in de diepte van de zee laat storten.
De mensen zullen in groepen gedeeld worden op de dag des oordeels. De gelovigen zullen samen met de profeten staan. De ongelovigen zullen samen met de ongelovigen staan, de leugenaars zullen in dezelfde groepen komen te staan zo geldt dit ook voor de personen die onterecht het leven van anderen namen etc. Ieder groep zal verantwoording worden gevraagd, echter zal niemand spreken, omdat zij weten wat zij hebben voortgebracht en wat zij achterwege hebben gelaten. Elke persoon die één korreltje geloof in zijn hart heeft zal uiteindelijk het paradijs intreden dit is de belofte die gemaakt is door de schepper, de Barmhartige de Genadevolle de meest liefderijke. Ik hou van Allah (swt) meer dan wie dan ook. Hij heeft het leven mogelijk gemaakt en ik zal hem blijven gehoorzamen ongeacht wat de mensen ervan denken.
De groepen de heilige koran:
http://www.youtube.com/watch?v=xmonxn0iZCQ
Degene die tekort deden tegen over hun zielen. Wanhoop niet aan de barmhartigheid van God. Voorwaar hij vergeeft Alle zonden. laatste deel groepen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZF9YNzudpq4
Vrede zij met jou