Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2004, 21:58   #143
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Goed Luc, laten we dan even veronderstellen dat SDC toch niet zo goed wist waar hij aan begon, op Piano's site lees ik toch ook andere merkwaardige dingen (en ik neem aan dat Piano hier historisch correct is ,net zoals hij ook de repressie op zijn site belicht heeft, en niet zoals dikwijls fantaseert over het VB):
wat je er ook van vind, SDC heeft een capitale fout gemaakt door te collaboreren. Ik vind het nogal een zeer gemakkelijk excuus om te beweren dat hij "de situatie niet zo goed kende". Dan rest mij dus de vraag: wat maakt SDC zo speciaal dat hij geëerd wordt met een grote afbeelding op de Ijzerwake? Heeft hij zijn heiligmakende doel soms bereikt? Neen, daarin is hij mislukt. Heeft hij een grote fout gemaakt? Ja, de collaboratie was fout...
Waarom wordt die man in hemelsnaam geëerd???
Seba,

Ik veronderstel dat je hier met mij praat.
"Piano hier historisch correct" Is dat als grap bedoeld?
"SDC heeft een capitale fout gemaakt " Dat heb ik hier de laatste dagen al meerdere malen gezegd. Moet ik dat nog eens herhalen. Ik heb ook nooit van excuus gepraat, maar wel dat het jaren nadien gemakkelijk is om te oordelen, dat er vooral op Vlaamsnationalisten geschimpt wordt en zo goed als nooit over de anderen. En dat er nooit gesproken wordt over de talloze linksen die de misdaden van het communisme onder het tapijt vagen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 augustus 2004 om 22:00.
luc broes is offline