Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2012, 17:33   #90
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ja, maar je kan nog steeds niet zeggen: het is A tegen B.
Nog steeds zal men zeggen dat het maar een klein deel van A is die zich tegen B kant.
Wat volgens mij wel zo is, is dat er in de kern van het geloof van A een ingebakken haat voor B zit en dat, wanneer A zich georganiseerd als groep, B aanvalt, er heel veel van die zogezegde vrienden van groep B, zich achter de rest van A zal scharen, en dan is de oorlog compleet.

Weeral, dit is een mogelijke piste, maar volgens mij wel een realistische, binnen X aantal jaar.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je nu reeds een groep uit de samenleving kan weren alvorens ze een mogelijk iets zouden kunnen doen in een mogelijke toekomst.
Ik zit ook op dat spoor. Als er een marge wordt overschreden waarbij, laat ons zeggen, er politieke partijen ontstaan en deelnemen aan gemeenteraadsverkiezingen met een bepaalde islam-inslag; er als het ware een soort 'organisatie' plaatsvindt binnen het democratisch bestel tot in het Vlaams Parlement en de federale regering, dan is het hek van de dam.

Ik denk dat we momenteel in een fase van gewenning zitten. Gewenning aan het loslaten van eigen cultuurelementen, en niet alleen tgo moslims maar tgo een caleidoscopisch arsenaal ethniciteiten.
Een bejaarde dame krijgt een Oekraïener (PWA) om haar voortuintje te onderhouden. Vandaag zag ik een bejaarde dame in een rolstoel voortgeduwd door een Afrikaan.
Het kan leuk zijn (het romantische 'Les intouchables') maar ik blijf er sceptisch tegenover en vraag me af wie zich aanpast aan wie ten koste van wat.

Wat als de gewenning zo ver evolueert dat er een figuurlijk terrein vrijkomt om een ommeslag te laten plaatsvinden?

Politici van eigen bodem zullen of zijn reeds al de eersten om die gewenning te absorberen. Sommige beginnen al wat nat te voelen (niet N-VA of VB, maar CDNV, SPA en Open VLD)

Je kan enkele barometers vanaf nu instellen:

- de houding van de overheid tgo honden: hoe gaat die evolueren?
- de houding tgo alcohol: hoe gaat die evolueren?
- de houding tgo anderstaligheid...

Hou verschillende zogezegd irrelevante zaken in het oog en kijk hoe dat evolueert.
Onder het mom van 'gezondheid' wordt bv het bacchanale in onze cultuur gekortwiekt.

Hopelijk gaan we in terugblik nooit 'De slimste mens' vermelden om een bastion van Vlaamse cultuur aan te halen. Of een 'Man bijt hond.'
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden