Los bericht bekijken
Oud 2 november 2012, 09:25   #22
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Inplaats van het reeds onooglijk kleine België te splitsen, zouden de Vlamingen beter Wallonië vervlaamsen. Er gaan wonen - en taalfaciliteiten opeisen daar waar zij talrijk zijn, er bedrijven oprichten waar men om werk te krijgen uiteraard de Nederlandse taal machtig moet zijn. Men moet in Wallonië het Nederlands promoten dus.
In Vlaanderen is alles volgebouwd, er is geen plaats meer, en binnenkort, met de steigende zeespiegel, gaan er nog stukken grondgebied verloren gaan. Wallonië is een mooi stukje land met veel mogelijkheden voor slimme kapitaalkrachtige Vlamingen. Het zou dom zijn hiervan niet te profiteren !
En daar komt dan nog bij dat de helft der Walen een Vlaamse achternaam hebben, zij stammen af van geïmmigreerde Vlamingen.
Ik ken gemeentes en wijken net over de taalgrens waar het aantal Vlamingen (of Nederlandstaligen, laat ik het zo zeggen) oploopt tot de 30 �* 40% van de bevolking. Maar, ook al weten twee buren in zo een gemeente van elkaar dat ze allebei Nederlandstalig zijn, als ze met elkaar over de haag spreken, spreken ze Frans.

M.a.w. Vlamingen zijn, volgens mij, veel te bescheiden om zich ooit te wagen aan zo een politiek avontuur.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden