Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos
Vertel jij dan eens wat keihard omhoog gaan met ecotaks wil zeggen voor dat ge weer met losse flodders afkomt.
Waar zei ik dat mensen niet kunnen gaan werken of dat huizen niet kunnen worden geisoleerd?
|
Mijnheerke: als ik werk en al verdien ik maar 10.000euro; komt daar 4.000 euro sociale lasten bovenop. En nu ga jij vertellen als je die lasten doet dalen en vervangt door lasten op energie??? Dat het niet kan, dat het geen verschil gaat maken, en andere blabla Als je 2000euro minder lasten op arbeid heft en iedereen 2000euro meer nettoloon geeft, dan maakt dat volgens mij gewoonweg wel verschil, en kunje daar inderdaad zonder moeite 1000euro stijging in energiekosten en 1000euro stijging in consumptietaksen opvangen
Ipv altijd direct te blokkeren op een voorstel moet je wat meer doorredeneren op voorstellen, toegegeven het zijn 40tal blz in het frans die je moet lezen, en toegegeven je moet economie begrijpe om te begrijpen wat er gebeurt in het geheel. Maar neem van mij maar aan dat zo'n voorstellen niet als doel hebben om de economie om zeep te helpen zoals de vakbondsvoorstellen doen;: