Welke zieke geest moet je hebben om de mensen in zo'n gevaarlijke situatie te plaatsen? Of er zelfs maar aan te denken om ze in zo'n situatie te plaatsen?
Is de gouverneur van Oost-Vlaanderen de gouverneur van alle Oost-Vlamingen?
Is de Vlaamse regering de regering van alle Vlamingen?
Is de federale regering de .... neen, ik ga hier tijdig stoppen. Laat ons in deze discussie ons focussen op het probleem Aalst.
Denkt Termont er aan om de Aalstenaar zo te straffen ?
Dit is even erg als Pol Pot, Noord-Korea en noem maar op.
Ik dacht dat de pvda sympathiseerde met die extremistische regimes, al verbergen ze dat of pogen ze dat te verbergen.
Maar het is erger: zelfs de 'gewone' SPa van bij ons is zo extreem.
Ik dacht dat de PS iets in haar statuten had staan van 'de macht door het proletariaat in handen laten nemen', maar in de geesten is blijkbaar onze Vlaamse Sos - tenminste hij die aan de top staat van die partij - nog erger.
Lees:
titel: Daniël Termont: 'Aalsters bestuur erkent provinciale en federale regering niet'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121106_006
Ik schilder de tekstgedeelten waarover ik me zorgen maak in het rood:
Citaat:
GENT/AALST - In het nieuwe Aalsters bestuursakkoord zouden de provincie en de federale regering niet erkend worden. Dat heeft Gents burgemeester Daniël Termont (SP.A) vernomen, deelde hij vanochtend in De Ochtend op Radio 1 mee. Toekomstig burgemeester van Aalst, Christoph D'Haese (N-VA), ontkent het verhaal.
'Enkel het gemeentelijk, Vlaams en Europees niveau worden erkend in het Aalsters bestuursakkoord', onthulde Termont vanochtend. 'Ik heb dat vernomen van ongeruste SP.A-leden in Aalst.'
Termont erkent dat hij nog geen officiële bevestiging heeft van de feiten, maar stelt dat zo'n gebrek aan erkenning een groot probleem kan zijn. Zo zouden er volgens hem problemen kunnen opduiken met de financiering van diensten zoals de brandweer, die gedeeltelijk met geld van de provincie en de overheid betaald worden.
Termont zei ten slotte dat er op het partijbestuur volgende week een duchtig woordje gesproken zou worden over de toetreding van de SP.A in het Aalsters bestuur. Of er sancties zouden volgen voor de Aalsterse SP.A-leden, wilde de Gentse burgemeester niet gezegd hebben.
'Niveaus ontbreken niet'
Christoph D'Haese, toekomstig burgemeester van Aalst, stelt dat het verhaal van Termont genuanceerd moet worden. 'Meneer Termont zal zien dat we het bestuursakkoord verder zullen uitwerken.'
'De provinciale en federale niveaus ontbreken niet in het bestuursakkoord, mr we hebben natuurlijk accenten gelegd', erkent D'Haese. 'De gemeentelijke, Vlaamse en Europese niveaus zijn voor ons de belangrijkste, maar natuurlijk erkennen wij de anderen ook.
|