En denkt men dat echt? Alsof iemand die bijscholing nodig heeft, 250 eu kan ophoesten?Of maar 100 eu. Laageschoolde jobs zijn over het algemeen geen vetpot.
Men leest duidelijk dat computeropleidingen het best scoren. Welke mensen hebben er direct nut aan om ergens een cursus Microsoft for dummies te gaan volgen?
Iemand met een A 4 houtbewerking(beroepsopleiding), of die A1 Grieks Latijn die niet in de Unif aan de bak kwam? En wie heeft de grootste kans om in een functie te komen waar die cursus MS office aan de bak te komen?
Ik weet dat ik verschillende pogingen heb ondernomen om bij te scholen- met kunststof lassen als voornaamste interesse([size=1]gewoon een uitvloeisel van mijn schoolse opleiding algemene mechanica en metaalbewerking[/size]). Ik stond altijd op een wachtlijst van de VDAB-maar aangezien ik werk lukte dat nooit-. Of mijn vorige werkgever vond het niet te moeite om me naar een door bijvoorbeeld opleidingsdagen van Eriks te laten gaan.([size=1]1 dagje kost maar €500 voor een simpel onderwerp- wel met lunch inbegrepen, voor een 5 dagen cursus.[/size]).
De huidige werkgever heeft er al helemaal geen nut bij om me naar zulke opleidingen te laten gaan, en ook zijn de werkuren zodanig het niet makkelijk combineren is met "normale" opleidingen.
Ook zal mijn gelijkgesteld A2'tje mechanica net hoog genoeg zijn om geen enkele korting of steun te genieten.
Opleidingscheques. weer zo'n leuk initiatief, maar waarom moet men eerst geld uitgeven? Mensen die er tijd voor hebben zijn of werklozen, of kapitaalkrachtigen. De eerste groep kan het niet betalen, de andere heeft geen behoefte.
En waar zitten de verborgen geldstromen?Welke politicus spekt er zijn zakken mee?