Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Laat mij toe , mijzelf te excuseren , en te zeggen dat ik hier niet over de juiste cijfers achter de comma aan het discuteren ben .
Het gaat mij erom aan te tonen hoe het in elkaar zit en de vele voordelen aan te tonen alsook de haalbaarheid .
Het leuke is dat dit systeem bijzonder werkbaar is . omdat je niet meer om de haverklap nieuwe arbeidsregelementen en nieuwe belastingssystemen moet gaan bedenken en goedkeuren . nu werkt man aan een regeling sms 3 jaar voor ze in voege komt en dan is het efficiente er al lang af .
In het systeem Consumptiebelasting heb je enkel een studie commissie nodig die berekeningen maakt en producten in vakjes plaatst
Ik bedoel als product vb een ei in de voet 30 % staat en men wil de eieren boeren wat meer ruimte geven om hun product te promoten of men vind dat eieren een sociaal tarief verdient omdat het een product is dat gezond is , dat groen is of dat vele armere mensen eten , dan brengt men gewoon de eieren in vakje 20 % . en opgelost .
Wanneer vb een bepaald product dat verpakt is in milieu vervulend plastiek , belast op 110 % dan gaat de fabriekant negotieren , wat als ik het in recikleerbaar papier verpak . het rekenbureau rekend uit en de fabrikant krijgt antwoord . we plaatsen uw product dan in 90 % , dus het wordt goedkoper en hiuj kan meer verkopen .
Vb BOC op een fiets 50 %
VB BOC op een elektrische wagens 80 %
Vb BOC op vuile dieselwagens 130 %
Mogelijkheden zat zonder nieuwe boeken te moeten schrijven vol complexe maatregelen , en heel felxibel .
|
Misschien vergeet je nog te zeggen dat er ook een aantal criteria worden gesteld inzake sociaal en duurzaam ondernemen, bedrijven die deze criteria niet halen, die producten worden zwaarder belast. De consument kan ze dan nog wel of niet kopen en bepaalt op die manier mee de transformatie naar een duurzame economie. Dit systeem vervangt finaal de aandelen.