Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Ik zou doodgraag de inventaris willen zien van de groepsverkrachters jaar na jaar. Waarom heeft een mens geen toegang tot die info? Geen namen maar plaats van de misdaad (stad, gemeente) en de origine.
Pas dan kan een mens er een iets of wat scherper inzicht in krijgen. Maar de media zijn zo vaag altijd, alsof die mensen nooit journalistieke studies hebben gevolgd.
|
Journalisten bestaan niet meer.
Vandaag zijn ze allemaal (al dan niet gedwongen) omgevormd tot schrijvende politici die vinden dat zij, zonder enige democratische legitimatie, hun eigen ideeën en visies mogen verkondigen ter opvoeding en indoctrinatie van de nieuwslezers. Zij vinden dat zij scheidsrechter moeten spelen welke waarheden (soms zelfs 'aangepast') dienen verkondigd te worden en welke niet.
Getuige hiervan de massa's opiniestukken die tegenwoordig elke krant vervuilen. Waarom zou voor mij de puur persoonlijke opinie van een 'journalist' boeiender moeten zijn dan de puur persoonlijke opinie van mijn beenhouwer of loodgieter?
Dat de regering wenst om informatie zoals de criminaliteitscijfers achter te houden om de burger onwetend te houden, kan ik enigszins nog mee leven daar ik via mijn stemgedrag toch minstens de illusie krijg dat ik hieraan kan verhelpen. Dat 'objectieve' journalisten echter hetzelfde doen, maakt hen, per definitie, dan ook doel-en nutteloos.