Los bericht bekijken
Oud 8 november 2012, 20:29   #1
revoleto
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 992
Standaard Barmhartigheid van de profeet Mohammed vrede zij met hem Met de kinderen

In fact,
I do not know where I should start in this article
Result
The beauty and wonder of this remarkable behavior

Love and compassion - equality between boys and girls - education and character building - health care - breastfeeding ..... and lots and lots


Continued with me in all fields

Zoals bekend, Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) wordt beschreven in de Koran als een "genade voor de werelden." Het kan hier worden begrepen dat, net zoals hij een voertuig van genade voor de hele menselijke wereld, ook hij is verzonden als een genade voor de wereld van niet-menselijke wezens. In feite, op hetzelfde moment dat hij de profeet van djinn, een groep trouw aan hem waarvan we het bestaan ​​kennen.

Zo veel als hij de profeet van commandanten, bestuurders, managers en de hoofden van de families, is hij ook de profeet van de soldaten in het leger, de mensen die geregeerd worden en personen in de familie, die de kleinste bouwsteen bestaat in de samenleving . Tenslotte is hij een voertuig van "genade" voor alle dieren Allah schiep de mens, de armen die bestaan ​​uit de lagere klasse van de samenleving, weduwen en wezen en kinderen te dienen. Voor hem, volk verlaten kwellende dieren, naar beneden te kijken op de armen, de inbeslagname van eigendom van wezen en het doden van kinderen. Om deze reden kunnen we zeggen dat Mohammed de 'profeet van genade "voor de gehele menselijke rijk.

Wij vinden de meest opvallende voorbeelden van zijn menselijke kant buiten profeetschap in zijn betrekkingen met kinderen. Ver voorbij dat een gewoon mens, hij was een uitzonderlijk persoon die zou kunnen worden kinderlijk met kinderen en hij aanbevolen aan anderen. Dit verschil in zijn benadering van de kinderen is op zichzelf een onderwerp veeleisende onderzoek. Aan de andere kant, de profeet was een groot leraar die erop wees in die periode vele werkelijkheden die kinderpsychologen ontdekken en zet weer vandaag. Met deze bijzondere kwaliteiten, hij was een vader en grootvader, die een bijzondere plaats voor kinderen gemaakt in zijn leven vol schoonheid, die moet onderzocht vooravond

.....Zoenen: Een soort van fysiek contact, zoenen is een uitdrukking van liefde die de profeet vaak hun toevlucht tot. Bronnen geven aan dat hij zijn dochter Fatima en zijn kleinkinderen Hasan en Hussein (Abu Davud, "Adab" 144; Tirmizi, "Menakib" 50) gekust en dat hij aanbevolen aan anderen.

Het zien van de Profeet kussen zijn kleinzoon Hasan (of Hussein), een persoon genaamd Akra b. Habis vonden dit gedrag vreemd en zei: "Ik heb tien kinderen, maar ik heb nooit een van hen gekust." De Profeet gaf deze betekenisvolle antwoord: "De onbarmhartige zal niet genadig worden behandeld" (Buhari, "Adab" 18; Tirmizi, " Birr "12).

Joking: Het is bekend dat grapje is erg belangrijk voor kinderen, die hebben een rijke fantasie. In overleveringen met betrekking tot dit onderwerp, werd getuige van dat de Profeet gemeten en zinvolle grappen die op hetzelfde moment waren vol wijsheid en tucht zowel voor zijn kleinkinderen, Hasan en Hussein, en om andere kinderen gemaakt:

Een metgezel genaamd Mahmud b. Rabi vertelde dat toen hij vijf jaar oud, de profeet wat water nam van een emmer en gooide het in zijn gezicht en dat deed hij hetzelfde met de andere kinderen (Buhari, "Ilim" 18).

De uitoefening van de rug en schouders: Ook een soort van fysiek contact, het vervoeren van kinderen op zijn schouders of rug was een daad vaak uitgevoerd door de profeet. In het bijzonder, elke keer dat hij een bezoek aan zijn dochter Fatima, zou hij onmiddellijk Hasan en Hussein, die zou komen om hem te ontmoeten, op zijn rug als een gebaar van genegenheid (Alauddin Ali al-Muttaki, Kenzu'l-Ummal, XVI, 274 ). Zodra hij bad met zijn kleindochter Umame op zijn rug.

Een andere gebeurtenis die relevant zijn voor het onderwerp is als volgt: Hoewel hij zestig verzen gereciteerd tijdens de eerste eenheid van ochtendgebed, de profeet voltooide het gebed door het lezen van een van de kortste verzen in de tweede eenheid, toen hij een kind huilen gehoord. Toen hem gevraagd werd waarom hij dat deed, gaf hij dit zinvol antwoord: "Ik hoorde een kind huilen en ik ingekort het gebed, zodat er geen de moeder leed geven" (Nasai, Qibla 35).

http://www.youtube.com/watch?v=-6n18...=results_video
revoleto is offline   Met citaat antwoorden