Ze zijn zo lief meneer...
http://www.knack.be/nieuws/boeken/bl...ref=fb-article
Wat me meest stoort, en ik ben zo anti-VB als wat, is de dubbele standaard:
Citaat:
Interessant genoeg deed Peter Mertens, de tegenwoordige leider van de Vlaamse communisten, die met enig acteertalent als een onschuldige sociaaldemocraat poseert, in een recent televisiedebat met Michael Freilich de hele geschiedenis van zijn partij, het kartel met de AEL incluis, als iets uit het verre verleden af. Merkwaardig, want de PvdA+ zal altijd verklaren dat de stamboom van het Vlaams Belang zijn wortels in het nazisme en de collaboratie heeft. Op dat ene punt ben ik het volledig met de PvdA’ers eens. Maar de Tweede Wereldoorlog is zeven keer zo lang geleden als de collaboratie van de communisten met de AEL. En de Tweede Wereldoorlog is veertig keer zo lang geleden als de dankbetuiging van de dictator van Noord-Korea aan de Belgische broeders en zusters voor hun niet aflatende steun aan zijn regime. Geen wonder dan, dat de archieven van de PvdA+ ontoegankelijk zijn voor buitenstaanders.
Ik stem dus van harte in met de oproep van Michael Freilich om een cordon sanitaire rond de PvdA+ te plaatsen. Het is toch wel erg eigenaardig dat de SP.A van alle daken schreeuwt dat samenwerking met de N-VA in Aalst is uitgesloten omdat een opportunistisch ex-lid van het Vlaams Belang bij de besprekingen is betrokken – maar dat diezelfde SP.A opgewekt in een coalitie stapt met vrienden van Hamas en apologeten van het regime in Pyongyang, dat op dit moment zo ongeveer het verschrikkelijkste op Gods aardbodem is.
|
Maar ja, VRT onderzoeksjournalistiek is zo skindeep als wat.