Los bericht bekijken
Oud 10 november 2012, 13:45   #180
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

11 - Jezus heeft zijn taak volbracht in tegenstrijdigheid.

Opnieuw is het helemaal stil en opnieuw wordt Jezus erg angstig als een kleine jongen die voor straf in de kast is gestopt.
En opnieuw begint Hij te piepen: "Vader, waar ben je nou?"
Jahweh: "Ik ben hier mijn zoon. Je hebt je taak volbracht. Hier is de eenheid van Zijn en Niets. Ik ben het Zijn en jij bent Niets. Wij zijn nu één in de Geest. Ik ben het eeuwige Zijn, maar jij bent er geweest!"
Jezus: "Dat is geen leuk grapje, Vader!"
Jahweh: "Het is geen grapje, Zoon! Hier is het begin der schepping, niet uit het Niets, wat de wetenschap denkt, maar uit Mijn eeuwige en oneindige Geest, zoals ik je dra zal laten zien!"
Jezus: "Maar ik denk en ik spreek, dus ik ben er nog Vader!", protesteert Jezus wat huilerig.
Jahweh: "Zo is het mijn Zoon, maar je lichaam is kassiewijle, dat is wat ik bedoel.
Je bent nu tot de Geest toegetreden als het meest wezenlijke, waarin al het lichamelijke geweest is, verleden tijd dus.
Wat geweest is is wezenlijk geworden".
Jezus: "Hmm...!"
Jahweh: "Maar weest niet bang, want nochtans heb je het punt der oneindige massa en de eeuwige tijd bereikt.
Jezus begrijpt er niets meer van. Het lijkt hem een pot snot vol van tegenstrijdigheid.
Het doet Hem aan de grote geleerde Pijnstein denken, die ook al zulke rare onzin wist te beweren, maar Jezus dorst zulks niet meer te zeggen uit angst weer een draai om zijn oren te krijgen van zijn Vader.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden