Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Mag ik me vragen stellen bij de mogelijkheid van U om een systeem te begrijpen ? Ik denk dat je met een beperking zit .
Een Mercedes , is handelswaar als je een autodaeler ben en die mercedes aangekocht wordt om door te verkopen . Is dat niet zo , dan is dat een consumptie goed . Consumptie mijnheer , wil zeggen , dat de koper het heeft gekocht om het te gebruiken , en niet om door te verkopen .
En ook vandaag moet je niet veel meer kopen , en al zeker geen jacht op je zaak . Tot dusver je onzin .
Belasting op consumptie is inderdaad belasting op het eindverbruik , het prive gebruik . EN IS DAT ECHT VERWONDERLIJK ? OF UITZONDERLIJK ?
|
In plaats van iedereen hier uit te maken dat ze het systeem niet kunnen begrijpen, zou je beter zelf eens nadenken he.
Want om EINDVERBRUIK te belasten zonder herhaalde belasting van tussenstadia, is exact het systeem van BTW bedacht he.
Bijvoorbeeld, een boormachine. Als ik als prive persoon een boormachine koop, dan is dat consumptie. Omdat ik de eindgebruiker ben van die boormachine. Als een vakman een boormachine koopt als werktuig, dan is dat geen consumptie, maar dan is dat een hulpmiddel om eindproducten (reparaties bij klanten bvb) mee te maken. Het product dat die man verkoopt, namelijk "reparaties", bevat dus de boormachine als onderdeel, waarvan hij de prijs mee aanrekent in zijn eindfactuur "gebruik van boormachine".
Als die mens vijzen koopt, is dat ook geen eindconsumptie, want hij rekent die ook aan aan zijn klant.