Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Het kan waarschijnlijk niet werken als we het met België alleen doen. Dat wil ik niet eens proberen wegens té onwaarschijnlijk. Het moet minstens op het niveau van de EU gebeuren en van daaruit kunnen we proberen zoveel mogelijk andere rijke landen mee te krijgen.
Onder andere dit illustreert dat de EU enorm handig is voor alles wat sociaal is. Zo is ook een Europese sociale zekerheid perfect haalbaar/draagbaar, zodat een Spanjaard of Griek in moeilijkheden in gelijke mate geholpen wordt als een Belg of Zweed in moeilijkheden. Armoede heeft meer met politieke (on)wil te maken dan met iets anders.
|
Met als enig resultaat dat arme landen geen afzet gebied meer hebben en rijke landen op staande voet arm worden bij gebrek aan zaken.
Ik zou mocht ik van jullie zijn; niet op de borst slaan.
Je richt meer schade dan herstel aan.
Tot voor kort was het principe, laat ons hier de lonen verhogen zodat ze in arme landen ook zouden verhogen om mee te kunnen met ons; ook dat was verkeerd...wat nu ten volle blijkt.
Handel is gebasseerd op prijsverschillen. Hoe ze het regionaal uitvlooien dat is hun zaak.
Enne wie dat niet snapt is gewoon dom.