Alles voor Dexia en Bankia en de banken in het algmeen maar niets voor de mesen die het dan ook nog eens moeten betalen.
Werkgelegenheid en welvaart inbegrepen
Misschien komt het er wel voor de mensen van Ford Genk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moratorium_%28law%29
Het beste bewijs dat dit ons Europa niet is.
Zijnde het Europa van de mensen.
Elk jaar werd het voor de mensen erger maar Europa deed niets.
Was het gebrek aan visie en gerechtigheid of was er geen plaats voor het sociale?
Misschien gaat de president van de Europese raad er wel aan denken dacht ik, als hij dan toch zo bekommert is over de mensen.
Maar Europa deed niets.
Elke dag de banken die met alles en nog wat hadden zitten “sjoemelen” dat gebeurde wel.
De Europese bank gaf geld voor nog geen procent aan de banken en die gaven het aan de staten.
Cyclus inferus ging dus gewoon verder.
Bank besturen die zo goed geleefd hadden samen met sommigen van hun aandeelhouders die met voldoende druk van hebzucht ervoor gezorgd hadden dat er geen inmengingen zouden komen.
Het geld moet blijven binnen stromen ook voor de steden en gemeenten en bepaalde coöperanten.
Op hetzelfde moment zag Hun Europa er geen graten in dat bepaalde banken in alle discriminatie alle hulp kregen in tegenstelling tot anderen die correct waren geweest.
Onderzoekscommissie werden op geen enkel niveau toegelaten alleen een bijzondere die het “gesjoemel” niet kon/mocht bereiken.
Burgers moeten dat maar accepteren en borg staan voor alles wat nog openstaat, zei men.
Zo simpel is dat als er geen “democratie” meer leeft. België, Europa op voorlopige twaalfden...
Zelf een begroting lukt niet meer...bij dezen die op heel de lijn hebben gefaald.
Ondertussen bleven de signalen van de ellende maar komen uit Griekenland, Spanje, Portugal enz...
En nog altijd niemand die er binnen hun Europa aan dacht.
Ondertussen kregen de banken, Bankia incluis veel geld en de burgers, het volk steeds maar meer maatregels opgelegd om te gaan besparen omdat die banken hun job niet goed hebben gedaan.
En dat staten politiek allemaal boven hun stand zijn gaan leven.
Duitsland en Frankrijk gaven het voorbeeld...
Nu dat in Spanje de mensen zelf hun medemensen gaan helpen, beschermen zal het er misschien komen. Eerst moesten er opnieuw burgers sterven, zij pleegden zelfmoord.
Zoals in België zijn in Spanje de cijfers niet bekend over hoeveel er werkelijk zelfmoord hebben gepleegd omdat zij uit hun huis werden gezet.
De vraag, die ik mij bij het ganse toch wil stellen gaat over de vakbonden.
Waarom konden deze dat in deze omstandigheden niet opleggen?
Aangezien het duidelijk genoeg was dat het maar niet van Europa of van de eigen staten kwam?
En de vraag luidt: Waarom werd er na de ingang van deze banken crisis die voor zoveel werkloosheid ging zorgen geen “moratorium” van kracht, op (minstens) de woonplaats?
http://politica.elpais.com/politica/...08_569289.html
Dit is het beste bewijs, mister president dat dit Europa niet het onze is, daarom kunnen jullie best inpakken en wegwezen.
Mijn steun krijgen jullie in geen geval meer.
Mensen zouden voor al dat slechte dat jullie hebben gebracht woedend moeten zijn maar zij zijn te goed, ze laten zich langs alle kanten doen. Zelf hun “verworven” rechten laten ze afpakken met de medewerking van de vakbonden, stel u voor.
Zij blijven denken dat zij vertegenwoordigers hebben die voor hen handelen, niets is minder waar.
De dag dat dat bij hen zal doordringen zal het chaotisch worden omdat de opgestapelde woede ondertussen zodanig groot is. En die dag zal er komen, omdat de politiek die warm en goed zit, verder zoals wij al gewoon zijn, niets doen.
Structurele maatregelen die het staatsapparaat, haar of de ambtenarij raakt zullen er nooit komen, zij hebben daar de wil en moed niet voor.
Zij zijn bang van hun eigen ambtenarij die na jaren medewerking zoveel weet...
Daarom vrees ik terecht dat de woede op straat zal komen en dit in heel Europa.
De solidariteit tussen volkeren zal er uiteindelijk komen, dat is in ieder geval mijn droom, allen dan zal er respect komen.
Er zijn zoveel auteurs die over wat er te doen staat geschreven hebben maar jullie luisteren alleen maar naar die lobby's die dit Europa hebben gebracht en maken deals die geld opleveren in uw Europa dat in brand zal staan net zoals Rome.
En waar de mensen het geld om voor hun families te zorgen het zullen gaan halen waar het is, misschien wel bij u.
Ik zou op dat ogenblik niet graag tot die mensen willen behoren die de schuld gaan krijgen van al deze verdwenen welvaart.
Misschien tijd om een ver afgelegen eiland te kopen dat is wat de superrijken doen.
En nog iets u bent nooit president geweest van ons Europa.
Sire, het is afgelopen...
PS
Graag vernemen wij het reel vermogen van uw vriend Wilfried Martens die u binnen jullie Europa binnenhaalde. Dit om ons in de mogelijkheid te stellen te oordelen of het al dan niet over normale bedragen gaat.