Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik denk dat hun strategie eigenlijk niet slecht was: de NVA zat geklemd en met Groen erbij kon de SP.a haar linkerflank afdekken.
Wat de SP.a niet heeft voorzien (ik ook niet, trouwens  ), is dat de "eens Tsjeef, altijd Tsjeef" CD&V haar een dolk in de rug zou planten en de hele strategie dus op losse schroeven zou zetten. Ik heb zo het vermoeden dat De Wever (die het beetsje uiteraard goed kent) daar wél op geanticipeerd had.
Nu zitten zij daar, inderdaad.
Ik denk wel dat er een laatste gevecht zal plaatsvinden, maar of dat Waterloo of Cannae zal zijn, zal de toekomst uitwijzen.
|
Patrick Janssens heeft de CD&V omgekocht om op zijn stadslijst te gaan staan door hen twee schepenambten aan te bieden die ze voordien ook al hadden. Er is nooit een gemeenschappelijk programma geweest, ze kondigden al voor de verkiezingen aan als aparte fracties te zetelen, en de Stadslijst werd behalve door de twee schepenen door niemand in de CD&V gesteund. Wie dacht dat een dergelijke bende bij elkaar zou blijven moet wel echt blind geweest zijn. Kroniek van een aangekondigde dood dus.
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)