Los bericht bekijken
Oud 15 november 2012, 20:53   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je bent nu wel een beetje te progressief.
Kijk, sowieso is de verdienste van een burger altijd een tepelvormige distributie laten we zeggen in 6 groepen in te delen, Neem de A-burger top 20% verdiener, de B-burger top 50% verdiener, de C-burger top 30%, de D-burger top 20% de E burger top 10% de F burger die niets verdient.
En maak dan eens een nieuw model ?
Nee, ik vind niet dat uw lidmaatschap van het land moet afhangen van uw bezit, vermogen, inkomsten of uw productiecapaciteit. Iedereen hetzelfde. Wat ik wel voorstel is dat men dus "uitzonderlijke verminderingen" kan toekennen aan iemand die een stevig genoeg dossier kan invoeren om aan te tonen dat hij de middelen niet heeft.

Je zou inderdaad kunnen stellen dat het kan gerechtvaardigd zijn om eens een minimum te verdienen, zoals 10 000 Euro in 't jaar of zo. Als je dus kan aantonen dat je als je je normale belastingsticket zou betalen, je onder die 10 000 Euro komt, dan kan je, bij uitzonderlijke mogelijkheid, EVENTUEEL een toelating krijgen om wat minder te betalen voor deze keer.
Maar dat mag geen systematische regel zijn, en een uitzonderlijk toegekende gunst.

Citaat:
Je kunt toch wille dat een gehandicapte F-burger zo'n belasting op zijn dak krijgt voor de rest van zijn leven. Je zou voor minder aktieve euthanasie doen...
Een allochtoon daarentegen zo'n belasting opzadelen vind ik volledig terecht.
Zo een gehandicapte kan misschien geregeld eens toelating krijgen om eens wat minder moeten te betalen he. Als hij bijvoorbeeld geen leningen meer kan krijgen om zijn belastingen van te betalen.

Een andere oplossing voor mensen die zo een belasting niet aankunnen, is om het land te ontvluchten he. Zo krijgen we het positieve effect dat het de armen zijn die gaan lopen. Dat is ook bevorderlijk voor de economie van het land.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden