Los bericht bekijken
Oud 21 november 2012, 12:04   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als de toestand echt verslecht, lijkt me dat eerder slecht voor nva, dan wordt er teruggeplooid op oude vertrouwde partijen en methodes. nva teert nu vooral op selectief gekozen en opgeklopte luxe problemen, lees er hier de draden maar op na, deze inclusief.

Een voorbeeld? De spaartegoeden zijn nooit zo hoog geweest als nu, dus zit daar zeker geld dat "over" is. Als men de armsten wil ontzien, dan is dat een mogelijkheid. En men gaat ook niet achter de echt kleine spaarder, want er is een drempel ingevoerd.
NVA gaat hier dus voluit in de oppositie met weinig nuances, terwijl hun voorgestelde maatregel van btw verhoging de armsten onder ons proportioneel harden zou treffen en de armoede vergroten.
Dat puur op egoistische instincten spelen spreekt mij niet aan, in tegendeel, ook al zal me dat zelf ook wat kosten.
de N-VA is geen doel hé, het is een middel. het doel is het einde van het ondemocratisch gehalte van België en een betere staatstructuur zodat iedereen, Vlamingen, Walen, Nederlandstaligen en Franstaligen, zich er goed bij voelt en kan groeien.

Is dat een andere Belgische structuur of is dat een splitsing, dat zullen we wel zien, maar is irrelevant, zolang er maar een structurele verbetering in zit voor iedereen.