Los bericht bekijken
Oud 21 november 2012, 23:31   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zoals iedereen ondertussen weet bedragen de ambtenarenpensioenen gemiddeld het dubbele van die vd privé en 3 keer meer dan die van zelfstandigen.
Door de wereldwijde crisis en de ontspoorde staatsfinanciën staan die onder druk.
Di Rupo wil zijn kiezers (ambtenaren en mensen die leven van uitkeringen vd Staat) niet aftronteren dus gaat hij het geld halen waar het zit ... nl bij de niet Staatsafhankelijke inkomsten.
U bwerkt in de privé en U wilt uw laagste pensioen vd Westerse wereld aanvullen via bijvoorbeeld pensioensparen of levensverzekering.
Wel dan komt U di Rupo tegen.
Uw inleg (premie) wordt belast met 2%.
Uw jaarlijkse belastingsaftrek wordt aanzienlijk verminderd.
U wordt 65 jaar, proficiat!, Di Rupo belast U met 25% roerende voorheffing (dit bedrag kan enkel nog stijgen!).
Met dit gestolen geld kan hij zijn ambtenarenpensioenen weer (eventjes) betalen.
De boodschap van Di Rupo is "U had maar ambtenaar moeten worden".
Ik ben ambtenaar geweest, dus nu ambtenaar met pensioen.
Dat gezever over mijn pensioen hangt deftig mijn teelballen uit, maar amuseert me tegelijk: geen enkele politieke partij zal iets veranderen aan mijn "verworven rechten".
Verder ben ik geen ps'er, geen sos, wel flamingant en nva-lidkaart-bezitter en militant.

Maar wat ik wou zeggen:

ik heb "meer bijgedragen", namelijk gemakkelijk het dubbele dan een privé-werknemer, en het driedubbele van een zelfstandige, in de "aparte pensioenkas" zoals die door de politieke verantwoordelijken georganiseerd is.

Het systeem mag best veranderd worden. Mij niet gelaten.
Maar "contract' is 'contract'.

Moet ik herhalen dat ik er alle vertrouwen in heb ? En dat dus die jeremiades hier puur tijdverlies zijn? Vaak moet ik zelfs hartelijk lachen om zoveel naïviteit.

Moeten er zaken gemoderniseerd worden? Ongetwijfeld ja !!
Zeker en vast voor wie 'werkt, spaart, onderneemt, risico neemt, zijn verantwoordelijkheid opneemt'.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden