Los bericht bekijken
Oud 24 november 2012, 18:54   #154
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Deze oud strijders hebben gelijk. Dezelfde families, hetzelfde kapitaal is nog steeds de ruggengraat van de Vlaams nationalistische partijen. Reeds eeuwen vertoef ik vooral op het Europese vasteland. Ooit ben ik hier ter wereld gekomen. De namen van de plaatsen veranderden, de tradities, de gesproken taal (veel sneller nog vroeger voor het schrift, het schrift helpt ons onthouden, maar houdt onze innerlijke ontwikkeling door taalontwikkeling tegen doch dit ter zijde), het aanzien des mensen, ... en ga zo maar door.

Maar één ding bleef. Het accumulerend kapitaal dat zich bond en strijd aanging met ander gebonden accumulerend kapitaal en dat zich steeds achter wisselende vaandels schaarde. De leegstaande panden van kapitaalkrachtigen waar tot voor enkele jaren affiches van het Vlaamse belang de ramen sierden zijn heden ten dage verduisterd door deze van de n-va. Hetzelfde geld, hetzelfde kapitaal zit daarachter.

VNV VU VB NVA er vallen wat mensen weg, komen er wat bij, accenten veranderen, tijden veranderen maar de doelstelling blijft, de macht en rijkdom van enkelingen vergroten gebruikmakend van het archetypische stamgevoel.

Voor de gewone mens maakt het uiteindelijk niet veel uit. Als de tijden er naar zijn zoals nu met de losgeslagen verdere globalisering trekt die hoe dan ook aan het kortste eind.

Ik heb gezien, ik heb gesproken.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 november 2012 om 18:55.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden