Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael
Mijnheer, sinds wanneer is het verboden voor twee mannen om hand in hand over straat te lopen en een pintje te drinken?
Sinds wanneer is het hier verboden om sexy gekleed te gaan?
En sinds wanneer is het verboden om dat massaal in een optocht te doen?
Is dat oproepen tot haat en geweld? Is een gay parade één groot haatfeest? De dag van de vuile jeannetten in Aalst ook?
Zou ik dat doen om te provoceren? Ja, verdomme. En dan? Mag dat niet meer? Is het verboden om een provocerende mening te hebben of om je mening op een provocerende manier te uiten?
Er is een jongen verkracht. Getekend voor de rest van zijn leven. Wat moet er gebeuren voor we massaal op straat komen en "stop" zeggen? Moeten er eerst een paar doden vallen?
De provocatie moet nu gebeuren. Hoe langer het uitblijft, hoe meer we als samenleving opkroppen. En hoe meer we opkroppen, hoe gevaarlijker het wordt als het ooit ontploft. Nu provoceren. Neem er een paar vechtpartijen op de koop toe, als het echt moet. Maar we moeten dit aspect van onze samenleving er nu inkloppen; over 10 jaar zal het niet meer gaan.
En ik geloof echt niet dat het vingertikken, buurtprojectjes en kleffe sensibiliseringscampagnes gaat lukken. Provoceren om het debat écht te openen, dat is wat er nu moet gebeuren.
|
Wat u zegt is (nog) niet verboden.
Maar als een groep van 5marokkanen je elke keer op je gezicht slaat, als ze 't zien, ... dan ga je 't vanzelf niet meer doen.
Net zoals hoofddoekjes in bepaalde wijken ook niet verplicht zijn.
Alleen, draagt een dame hem niet, dan stelt ze zich aan vanalle onaangename zaken bloot.
Zo gaat dat vandaag in europa.
Maar je maatschappelijke middelvinger vond ik wel goed.