Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2004, 18:50   #154
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
]Vind jij dat de post en haar bedienaren als eerste beoordeler en vervolgens verklikker moeten optreden, met betrekking tot de inhoud van poststukken?
JA, als het open poststukken betreft.
Dan verschillen we grondig van mening.

Reden:
De post behoort betaalde stukken zonder inmenging of kritiek te bezorgen, geopend of niet.
Evenmin moeten derden zich bemoeien met wat ik wil lezen.
Ik maak zelf wel uit wat op mijn nachtkast komt of wat verticaal geklasseerd wordt.
Dat kan ik best af zonder 'hulp' van de facteur, of nonkel pastoor.

Citaat:
Citaat:
Vind jij vervolgens dat het de erfgenamen van de inquisitie toekomt om de erfgenamen van den Dolf te beletten zichzelf met hun afzeik belachelijk te maken?
JA, dat is zelfs geen optie.
Weer verschillen we van mening.

Reden:
Ik weiger de 'hulp' vanwege zedenprekers en censors.
Het is hoogst hypocriet om het ene kwaad met het identieke kwaad te bestrijden.
Ik vertrouw mijn centen niet toe aan een oplichter om te vermijden dat een dief ze pakt.

Citaat:
Citaat:
Waar haal je het lef, en welke (goddelijke?) instantie verleent het recht en de bevoegdheid om als censuurmeester op te treden?
Het EVRM, het UVRM, het CGKR. En voor de gelovigen (ik ben een atheïst) kan ik altijd de Bijbel aanbevelen.
Ik heb vagelijk de indruk dat je geen medewerking verleende aan die documenten.
Je mag er mij steeds eens uit citeren, waar ze de vrijheid van meningsuiting net als jij wensen te beknotten.
Nog veel minder lees ik de criteria erin, dewelke iemand het gezag verlenen om voor anderen te bepalen wat al dan niet mag bezorgd worden door de facteur.