Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
U kan zich voorstellen wat een indruk dat dat in het buitenland geeft. Men loopt er enorm mee te koop met die federatie. Begin dan maar eens uit te leggen aan pak een zuid amerikaan dat dat niet betekent dat Brussel nu bij Wallonië hoort. En dan zijn zogezegd de Vlamingen de 'separatisten' en 'nationalisten'. 'Nou moe'. Wie maakt hen dat wijs?
Vlamingen zijn zo laks denk ik soms, terwijl anderen hun zaakjes aan het regelen zijn ten nadele van Vlaanderen. Het wordt tijd dat ook de Vlaamse Belgisch nationalisten eens wat ballen kweken denk ik. Uit angst voor het Vlaams nationalisme laten ze zich doen door een minderheid uit het zuiden die uiteindelijk nul komma nul dankbaarheid voor die houding zal opbrengen. De verdeeldheid in Vlaanderen kost haar duur.
Gelukkig spreekt zowat iedereen Spaans op die officiële aangelegenheden. Dat is de taal die ik met Franstalige Belgen spreek. Anders was het natuurlijk weer de Vlaming die zich diende aan te passen door Frans te spreken....en dat nog normaal vinden ook.
|
Ik kan het alleen maar met je eens zijn ben ik bang.
mij als buitenlandse waarnemer verbaast dat ook in hoge mate