Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik vraag me af onder welke kerktoren U woont.
In Antwerpen zijn er meer dan 200 nationaliteiten. Hoeveel "eigen taal" leerkrachten voorziet U per studiejaartje?
Of moeten de minderheidjes zich dan maar minder wel behagen? de vlamingskes, de portugeeskes, de spanjaardjes, de roemeentjes (nee, de roma krijgen eigen taalonderwijs zeker? dat is een gediscrimineerde groep), de italiaantjes mogen ook hun plan trekken, de zweedjes en de finnekes daar trekken we ons niks van aan want die zijn wit en racistisch. Maar de egyptenaartjes krijgen OALT (onderwijs in allochtone landstalen) (behalve de koptjes, die zijn christenen en moeten zich maar aanpassen) etc.. etc...
|
In tegenstelling tot jou, woon ik zoals u heel goed weet ondertussen, niet onder een kerktoren. Ik woon zelfs meer bepaald in Borgerhout. En je moet beter lezen, het gaat niet over taalleerkrachten, maar over personen die daar bij af en toe is komen helpen, zoals begeleidsters uit de buitenschoolse opvang, maar dus ook ouders. Met als bijkomende doelstelling de ouders meer bij de school te betrekken. En dus daarom ook de ouders (beter) Nederlands te leren.