De vereniging VVO behartigt in wezen toch de belangen van het overheidspersoneel
& daar zitten toch arbeiders en bedienden van de diverse spoorgerelateerde ondernemingen tussen ? Ook de treinreizigers hebben een belangenvereniging..
& die zijn het er eigenlijk allemaal over eens dat een te ingewikkelde "structuur" van het spoorgebeuren in feite geen goede zaak is...
Dat een tweekoppige draak scheppen van een nationale spoorwegmaatschappij een "europese" richtlijn zou zijn is eveneens een kwakkel - de DB heeft deze constructie inmiddels ook reeds afgeschaft.
Dat er ruimte moet komen voor privé initiatieven en meer samenwerking tussen de diverse europese spoorwegmaatschappijen is een feit en ook een te intense verweving van management en syndicale vertegenwoordiging mag eens ter discussie staan.
Inmiddels is het ook zo dat alle grote firma's in Duitsland mee bestuurd worden door de vakbond (Mitbestimmung).
Misschien kan het VVO zich ontwikkelen tot een echte personeelsvertegenwoordiging en mee de NMBS besturen ?
__________________
Tempo toleras
sed vero aperas
|