Ik heb nog steeds een trauma van het feit dat ik verplicht werd op de speelplaats het toenmalig ABN te spreken met mijn klasgenootjes en bovendien werden we tijdens de les Frans VOLLEDIG verboden om onze thuistaal te spreken. Neen, enkel Frans tijdens de les Frans en enkel ABN op de speelplaats.
U ziet dat ik van dat trauma nog steeds niet verlost ben.
U begrijpt dan ook dat ik totaal pleit voor het aanmoedigen van het spreken van turks en marokkaans op de speelplaats. Jammer voor die ene chinees die dan maar tegen zichzelf zal moeten praten.
Maar tja, wat wil je, Turken en Marokkanen worden in 85% van de gevallen verplicht om Nederlands te spreken onder elkaar, terwijl bij andere allochtonen wiens thuistaal geen Nederlands is, slechts in 65% geen chinees met de vlamingskes mogen spreken.
"Dat stigma zou de lage slaagkansen van kinderen van Turkse en Marokkaanse origine kunnen verklaren" schrijft DS.
Gelukkig dat de chinezen dus maar in 65% van de gevallen geen chinees mogen spreken met hun klasgenootjes of de slaagkansen van de aziatische scholieren zouden dus ook drastisch naar beneden gehaald worden.
Komt erbovenop dat ze zelfs een geldelijke boete moeten betalen! Centjes in de pot stoppen! Net zoals de vlaamse racisten! Ongehoord ongehoord!
Dat men voor Turks racisme in het turks dezelfde boete oplegt als voor vlaams racisme! hoe durven ze! En stel je voor dat een marokkaantje in het marokkaans geen woord meer mag klagen over dat turks klasgenootje want dat wordt op dezelfde manier behandelt als die vlaamse racist!
Neen neen, dit kan niet meer. We pleiten voor het promoten van het turks en marokkaans in de school en waarom niet ineens tijdens de les.
Dat zal die arrogante vlamingen eens leren sè. Het is ermee gedaan dat die goede punten halen. Volgende keer eens wat examenvragen in het Turks! ge zult eens zien hoe rap ze gebuisd zullen zijn, de etters.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21203_00390535