Los bericht bekijken
Oud 8 december 2012, 13:37   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Yves Leterme krijgt volgens De Tijd in het buitenland maar niet uitgelegd dat er in Belgie een partij is(NVA) die deelneemt aan verkiezingen, naar de macht grijpt en als het er op aankomt die macht niet opneemt.
Wel beste Yves , ik krijg in het buitenland maar niet uitgelegd dat vele vlamingen maar op jouw tsjeven-partij blijven stemmen ondanks herhaaldelijk kiezersbedrog. Ik krijg in het buitenland maar niet uitgelegd dat in Belgie ong 6 miljoen vlamingen gedomineerd worden door een minderheid van 4 miljoen walen. Ik krijg in het buitenland maar niet uitgelegd dat Vlamingen jaarlijks 12 miljard transferts naar Wallonie betalen en hiervoor een schop tegen hun achterste krijgen ipv dankbaarheid. Beste Yves, ik krijg ook niet uitgelegd dat iets wat het hoogste gerechtshof heeft bevolen, nl splitsing van BHV, alleen maar uitgevoerd zal worden als de Vlamingen hiervoor een prijs betalen. Ik krijg ook niet uitgelegd dat als ze aan een Belgische kandidaat-premier vragen om de Brabanconne te zingen hij afkomt met het Franse volkslied. En zo mijn beste Yves, zijn er nog veel zaken die ik als Vlaming in het buitenland niet uitgelegd krijg. Maar in mijn binnenste weet ik dat het aan ons eigen ligt, wij zijn een slavenvolkje dat altijd een heer en meester zal nodig hebben.
Ik ben het helemaal met u eens. Maar voor uw conclusie in uw laatste zin maak in een zeer sterk voorbehoud. Ik ben akkoord dat dit tot op heden steeds zo geweest is. Maar ik weiger tot mijn laatste snik aan te nemen dat dit zo hoeft te zijn. Als dat onontwijkbaar zou blijken, dan zijn we het zelfs niet waard dat we van la Belgique een meer confederaal ingerichte staat maken, laat staan dat we onafhankelijk zouden worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden