Los bericht bekijken
Oud 10 december 2012, 09:27   #78
Faranys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En ook dat zou ik geen geschiedenisvervalsing noemen. Eerder een Belgicistische uiting van onwil om het Vlaamse Gewest te aanvaarden.
Terwijl ik Limburgers en Brabanders best wel leuke mensjes vind, is West-, Oost- en Zeeuws-Vlaanderen toch duidelijk mijn streek.
Dat terwijl ook het respect voor Nederlanders en Luxemburgers groot is.
En dan Wallonië.. Ach ja. Elk zijn ding, niet. Van mij mogen ze blijven, zolang wij er geen last van hebben. Dat Frankrijk ze opslokt en plots grenst aan Limburg, vind ik ook een leuk vooruitzicht.

Dat de plannen hier onrealistisch zijn, kan best wel, maar welke indeling zouden de meeste mensen uiteindelijk wel in orde vinden en mee kunnen leven, daar gaat 't om.

Wat dacht je hier van:
1: Een noordelijk deel, bestaande uit Vlaanderen (West-, Oost- en Zeeuws-), Brabant (Noord-, Antwerpen, en Vlaams-), Limburg (Beide delen) en Nederland.
2: Wallonië (Henegouwen, Waals-Br, Namen, Luik)
3: Luxemburg (Beide delen)
4: Brussel

Alle delen hebben verregaande autonomie.

Zo kunnen de Nederlandstalige delen eindelijk samen zijn terwijl het zuiden toch niet onder de Nederlanders behoort; behoudt Luxemburg zijn onafhankelijkheid en zijn goede economie; Brussel blijft zijn eigen ding doen, als Europese stad en mogelijk als hoofdstad van dit nieuwe verdeelde land; Wallonië heeft zijn eigen problemen en niemand heeft last van hen.

Wil even zeggen dat ik de discussie zeer interessant en verrijkend vind, en ik hoop dat dit kan doorgaan op een leuke manier.

Laatst gewijzigd door Faranys : 10 december 2012 om 09:35.
Faranys is offline   Met citaat antwoorden