Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire
Vanmorgen op Radio 1 in De Ochtend het meest waanzinnige interview met Yasmine Kherbache, de kabinetschef van Di Rupo en verkozen voor SP.A in Antwerpen. Wat hebben we uit de suggestieve vraagstelling geleerd van de journalisten? - Antwerpen kent een ruk naar rechts, de fascistische stadstaat is alvast uitgeroepen
- Bart De Wever gaat zelf niets realiseren, want alles dat hij de volgende 6 jaar gaat doen was eigenlijk al voorbereid of gepland door Patrick Janssens
- Bart De Wever is agressief want hij organiseert "marsen" op het stadshuis en overlegt niet met Behoud De Begeerte over een naamsverandering die Yasmine ook niet zo een goed idee vindt
Is het niet de taak van de journalisten om de meest evidente contradicties terug in het gezicht van de geïnterviewde te gooien? Ik heb nooit echt meegelopen met dat hele "de VRT is links" gedoe, maar dit interview was zo slecht voorbereid, zo inhoudsloos dat mijn haren er van gingen recht staan.
Als Bart De Wever toch maar enkel dat gaat realiseren waarvoor Patrick Janssens de grondlaag heeft gelegd, waarom is het N-VA beleid dan rechtser dan het Janssens beleid? Waarom gaat mevrouw Kherbache dan oppositie voeren?
|
Ze heeft wel een paar keer gelijk ook:
Er is een stijlbreuk. Klopt. PJ lachtte FDW vierkant in zijn gezicht uit na de verkiezingen. BDW zei dat PJ een paar dagen rust moest worden gegund, want verliezen is niet aangenaam.
Ik sluit me ook aan bij haar dat die agressieve stijl geen goed idee was.