Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door  quercus

De Belgische Franstaligen zijn voor geen fluit geïnteresseerd in De Nederlanden. Het enige wat hen aantrekt is "Le français, la France et le rayonnement de la culture française". Pogen hen te interesseren voor een Nederlanden-project is energie verspild. Zelfs wanneer je hen zwart op wit kunt aantonen dat het economisch in hun voordeel is zul je hen nog niet overtuigen. Ik wou dat de wederzijdse fascinatie tussen Nederland en Vlaanderen even groot was als die van  "WalloBrux" voor Frankrijk. 

| 

Als men in Wallonië niet wilt, en zich bij Frankrijk willen aansluiten, is dit hun keuze, hoewel ik persoonlijk liever niet Frankrijk aan Limburg zie grenzen.
Als dit dan inderdaad gebeurt, kan je mijn plan hervormen. Dit op een manier dat 
- Wallonië dus inderdaad naar Frankrijk gaat,
- het Nederlandstalige gebied blijft zoals ik eerder zei,
- Luxemburg al dan niet onafhankelijk of in een federatie met het Nederlandstalige gebied. (onafhankelijk lijkt me dan realistischer),
- en Brussel. Tjah. In elk geval niet naar Frankrijk.
Hoewel mijn persoonlijke keuze is om Wallonië, Luxemburg, Brussel en ons gebied in hetzelfde land te hebben, heb ik hen natuurlijk niets te zeggen.