Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Ondertussen waarschuwt Rusland het westen dat het geen herhaling van het Libië scenario zal toestaan in Syrië. Lavrov beschuldigt het westen ervan de akkoorden van Genève niet te respecteren.
Rusia advierte que no permitirá se repita el "escenario libio" en Siria
En dan deze steek tegen de leugens van het westen mbt Syrië:
Dat Moskou echter niet onvoorwaardelijk Assad steunt, maakt volgende uitspraak van Lavrov duidelijk:
Voor te weten wat de Russen echt zeggen moet je al in de niet-Europese pers zijn tegenwoordig. Daar vind je nog volledige quotes.
|
Ik dacht hetzelfde in een artikel van RT gelezen te hebben.
Het botert op vele gebieden blijkbaar niet tussen de Amerikaan en Rusland. Dat blijkt weerom uit de grove verklaringen van bepaalde Amerikaanse toppolitiekers die zaken over het Russiche beleid hebben gezegd (al waren deze beweringen correct) die vanuit een diplomatiek oogpunt absoluut onaanvaardbaar zijn.
Diezelfde week had Mevr. Clinton ook wat vertellen over Europa; ze vindt nl. de sovjetisering van Europa ongewenst en angstaanjagend.
Hun kritiek mag dan al correct zijn, maar blijkbaar heeft de VS vorige week een nieuwe weg gekozen en deze blijkt vrij agressief van aard te zijn.
*** Eigenlijk een beetje off topic hier en ik dacht dat dit alles dit weekend onopgemerkt is gebleven. Mss zal ik er even een draadje over opstarten in Int'l