Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B
In de tijd van mijn ouders of grootouders hadden we EEN verwarmde kamer in een huis, die mensen zijn ook niet van ontbering gestorven.
|
kijk: als je een isolatie zet van 12c, PUR haal je een Rwaarde 5-7, en herleidt het verbruik door het dak naar 200liter.
Dus 5000liter - 200liter = 4800liter minder stookkosten.
Dus begraaf nu eens die middeeleeuwse story, het is tijd dat de monumentzorg administratie toelaat dat moderne technieken geintgreerd geraken in gebouwen zodat huizen inderdaad beter geisoleerd worden
als je hun redenering volgt mag je een onderdakje plaatsen van eternit , wat neerkomt op een plaatje van 5mm die ergens het dak winddicht maakt, laten we zeggen al een kleine verbetering? Maar er ontstaat condensatie en dampwater op de kepers, dus uw gebinten gaan achteruit, dus hun oplossing in het strot geramd is de slechtste die er bestaat.
je moe kunnen een dampscherm hangen en je moet kunnen 12cm isolatie plaatsen, een dampopen scherm op de kepers naar buiten toe en voldoende ventilatie tussen het warme dak en de pannen. En dan heb je een perfect dak. Daarover gaat het .
Ofwel heb je een dak die gewoon sneller zal rotten, die nooit deftig kan geisoleerd worden, ofwel maak je een dakconstructie zonder boe of ba die alle problemen oplost. Deftig geisoleerd, dampdicht, en voldoende fazeverschuiving tussen dag en nacht. Dat zijn de criteria waaraan een modern dak voldoet. Ik denk dat die administratie moet stoppen met haar werk met een paardebril te doen, en eens op de kar van de moderne dakbeheer mag springen, zodat mensen niet eindigen in armoede.
Armoede in de steden is op die manier een vicieuze cirkel. Als je 5000euro nodig hebt om uw huis te verwarmen, eindig je inderdaad ofwel met één kamer te verwarmen en de rest van het huis als ijskelder te gebruiken. Of je eindigt in een soort verarming waar je bvb gedurende 30 jaar 150.000euro verwsarmingskosten of 50% van uw pensioeninkomen moet spenderen aan verwarming. Dus denk ik dat het noodzakelijk is dat je toelaat dat de burger zijn huis isoleert