Los bericht bekijken
Oud 13 december 2012, 21:57   #10
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Het probleem met Brussels Airlines is niet zozeer dat het een inefficiënt bedrijf is, het is een combinatie van enkele zaken:
-de eerder vermelde veel hogere loonkost in België vergeleken met Ierland;
-het feit dat Ryanair daarbovenop ook nog eens royaal gesponsord wordt door de Waalse overheid. Ryanair is met voorsprong de meest gesubsidieerde luchtvaartmaatschappij van Europa. Ik meen gehoord te hebben dat de subsidies in Charleroi zo'n 30 Euro per passagier bedragen. Als Brussels Airlines diezelfde subsidies zou krijgen zou het op slag rendabel zijn! Werk dan ook nog eens de loonkostkloof weg, en het wordt nog een pak beter.

Simpel gezegd: als Brussels Airlines met dezelfde wapens zou strijden als Ryanair, zou het een kerngezond bedrijf zijn. Om de dingen maar even in perspectief te zetten...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden