14 december 2012, 17:35
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wat deed de gewone Jef Klak in zijnen auto aan zo'n helling, pakweg 5 jaar terug toen winterbanden amper bestonden in het gewone circuit van banden voor personenwagens ?
Verhaaltje:
25 jaar terug (ongeveer, 't kan meer zijn 't kan minder zijn) reed ik 's avonds met mijn zware dieselauto huiswaarts van het werk. 't Was pakweg 17.00 u 's avonds.
En 't sneeuwde zwaar. Redelijk plots opgekomen.
Stond daar een beperkte, zich beginnende file aan een brede brug over een kanaal. Een paar onverlaten poogden erover te rijden (met teveel rechtervoet uiteraard ..) en slierden heen en weer ...
Gelukkig bleven de meeste anderen beneden staan.
En even gelukkig kon ik over de grasstrook een paar bangeriken voorbij steken, want ik ging het ook eens proberen. In tweede versnelling, zonder gas bij te geven: kruipend erover .. en naar huis.
Ik bedoel maar: ge moet niet teveel zeveren over die winterbanden. We weten dat ge er hebt (ik heb er ook op mijn 4x4; niet op de tweede gezinsauto en ook niet op mijn moto :lol ) en we weten dat ge geld hebt om er te kopen.
Het is veiliger, maar voor het grootste deel van plat Vlaanderen, èn voor het grootste deel van de chauffeurs die geen pendelverkeer of meer doen, voorlopig niet in verhouding van kostprijs en opbrengst.
.
|
U moet met uw tijd meegaan. Of belt u nog met een GSM met uittrekbare antenne ?
|
|
|